Razmišljanje Matije Goljarja, podjetniškega mentorja v programu KK POSEL.
Zdaj je pravi čas za lokalne podjetniške zgodbe!
Zadnjih pet let v novicah beremo vse bolj grozljive stvari. Komaj smo malo pozabili na leta pandemije, je svet padel v vojne, čudaške politike samodržcev in negotovost zaradi odločitev, ki jih sprejemajo velike gospodarske sile. Gledamo vzpon novih digitalnih tehnologij in s strahom se sprašujemo, kdaj nas bodo povozili umetni možgani. Razslojujemo se.

Velike gospodarske igralce je upravičeno strah, kako bo jutri, a za male ustvarjalce je to morda čas največjih priložnosti. Bolj, kot je težko računati na poceni uvoz izdelkov množične proizvodnje, je to priložnost za lokalne ponudnike. Bolj sterilen, kot postaja virtualni svet, močnejše so pristne zgodbe ljudi, ki se predstavijo s svojim imenom in obrazom. Bolj, kot nas skrbi za okolje, lažje svoj prostor pod soncem najdejo ekološki izdelki, izdelani z domačimi surovinami. Težje, kot računamo na predvidljivost velikih sistemov, smotrneje je, da se zanašamo na lastne sile in sami nekaj ustvarimo.
Iz tega razloga verjamem, da je zdaj pravi čas za vrnitev k bistvu – k podjetništvu, oziroma k obrtništvu, kot so ga poznali naši stari starši. Zgodbam, ki so delovale že desetletja ali stoletja: da si bo dober pek vedno našel trg, da bo vrhunski kmetovalec znal dobro prodati svoje ekološke izdelke. V skladu z novimi trendi in navdihom sodobnosti, bo to še posebej enostavno, če tem izdelkom dodamo še pridih butičnosti, prefinjenih sestavin ali kvalitete, ki jo lahko doseže samo nekaj, kar je izdelano ročno v majhnih serijah.
Leto 2025 vidim kot trenutek, ko lahko podjetniki na eni strani izkoriščamo vse ugodnosti sodobne tehnologije – prodajo prek spleta, trženje prek viralnih platform, dostop do dobaviteljev od vsepovsod – na drugi strani pa na vse močnejšo željo kupcev, da se vrnejo k bistvu.
Bolj, kot v neke nedefinirane digitalne rešitve, podprte z umetno inteligenco, dandanes stavim na lokalnega peka, ki zna z drožmi in zelmi, ki jih nabere na lastnem vrtu ustvariti čudeže. Ali pa na izdelovalko kozmetike, ki sama izdeluje zelo nišen vrhunski kvaliteten izdelek, ki ga je izpilila do popolnosti. Morda bo res največji »startup« leta 2025 za nekaj deset odstotkov manjši, kot je bil tisti iz leta 2005, ampak trdim, da bo letos uspešno svojo pot uspelo za nekaj deset odstotkov več tovrstnih butičnih zgodb, kot desetletje prej. Zdaj je pravi čas za to, ne glede na pesimizem na novičarskih portalih.
O avtorju: Matija Goljar je glavni mentor in vodja programa KK POSEL, ki skozi leto skrbi za razvoj poslov podjetnic in podjetnikov ter njihovih produktov. Po lastni podjetniški poti, ki se je s prvimi poslovnimi uspehi začela že v srednji šoli, nekaterimi izjemno uspešnimi projekti in (še več) neuspelih poskusih je po spletu naključij postal podjetniški mentor, ustanovil največji podporni program za mlade podjetnike v tem koncu sveta, bil pobudnik odmevnih projektov, ki podpirajo podjetnike na začetku svoje poti in postal predavatelj in profesor podjetništva. Trenutno svoj čas posveča delu na različnih inkubatorjih po svetu, mentorstvu perspektivnih podjetnikov in potovanjem po svetu.
Imate vprašanje?
Pokličite nas!
07/ 490 22 2